zaterdag 7 februari 2009

hee! ik ben d'r ook nog!

blow up!
"want jullie kunnen dan met heel je zelf ingebeelde en sowieso van voorbijgaande aard zijnde zieligheid wel denken dat je het alleenrecht hebt op troostende woorden, ik ben toevallig wel de enige met een al gegraven grafkuil in de tuin, dus mag ik even horen voor wie er nou echt ach en wee moet klinken? juist, dat dacht ik ook.
dus als ik nu even de aandacht mag: ik denk zo langzamerhand zelf dat het wel genoeg is geweest zo. want als viervoeter op twee en een halve pootkracht schaatsend en glijdend, struikelend en stuntelend door het leven gaan is niet echt mijn idee van een lekker hondenleven. daar kan een half uurtje blijheid in bos of weiland niet meer tegenop. ach weet je, m'n kop wil nog wel, maar die rotpoten willen niet meer. 'n klassiek drama is het, precies wat de dierenarts zegt. nee, ik zeg het je, het is mooi geweest, laat mij nou maar eens lekker inslapen. zullen we zeggen dinsdag over een week? kunnen jullie nog even wennen aan het idee."

Geen opmerkingen: