maandag 16 april 2007

mobiel parkeren


een mens moet zo af en toe mee gaan in de vaart der volkeren, dus parkeer ik sinds enige tijd mobiel en hoef ik geen muntjes meer in de parkeerautomaat te werpen. het gemak dient immers de mens en bovendien betaal je dan precies wat je parkeert, dus is het vaak ook nog eens goedkoper dan een bonnetje te moeten trekken voor een vooraf ingeschatte periode die achteraf veel te lang blijkt te zijn. dat is althans de theorie.
in de praktijk blijk ik nog wel eens te vergeten dat ik mijn parkeeraktie moet beëindigen als ik weer wegrijd. zodat de meter lekker doorloopt tot ik me aan het eind van de dag wandelend in een ver en zomers bos realiseer dat ik virtueel nog parkeer in Amsterdam. wat ik meteen met één mobiel telefoontje alsnog kan doen stoppen. dat dan weer wel.

Geen opmerkingen: