donderdag 2 maart 2006

ziektekosten


het begon allemaal zo mooi. alles was uitstéééééékend geregeld. zeiden ze. kom bij ons, zeiden ze ook. wij zijn beter. en goedkoper.
dus begin januari heb ik het hele gezin ziektekostenverzekeringsgewijs overgezet naar de grote firma ZK. partner A en ik via de ambtenarenkollektivitiet, zoon J via de studentenkollektiviteit. simpel via internet. dacht ik. met referentienummer en al. maar dat bleek anderhalve maand later toch niet zo simpel. "nee meneer, u bent bij ons niet bekend, maar internet ligt er hier ook zo vaak uit...". gelukkig kon dat na veertig minuten bellen ad 5 cent per minuut alsnog telefonies in orde worden gemaakt. dacht ik. want zoon J kreeg twee polissen toegestuurd, allebei fout. en partner A, hee, partner A kreeg de goede polis toegestuurd. mooi. maar zelf heb ik nog steeds niets ontvangen.
vandaag weer post van de firma ZK. een rekening voor partner A. drie maanden premie. te betalen binnen 7 dagen. dat dacht ik dus niet. zo zijn we niet getrouwd. ze lijken wel niet gezond.
eerst wil ik de betaalde premie van de vorige verzekeraar terug. dan maak ik het een paar keer naar een verkeerd nummer over. ben ik telefonies onbereikbaar. betaal ik met gelijke munt terug.
lekker puh!

Geen opmerkingen: