donderdag 1 september 2005

wat te doen?

zzzzzzz
in het kader van jammer-dat-die-borden-verdwijnen vandaag het zzz-bord. wat betekent dit bord en waarom verdwijnt het?
over die tweede vraag kunnen we kort zijn: de vooruitgang. dat gaat soms van au, maar het moet, anders verlies je als portugese overheid de aansluiting (waarmee?). bovendien is het een geheel in beton gegoten bord en daar doen wij niet aan in de Europese Unie.
het eerste deel van de vraag is moeilijker te beantwoorden.
een vergelijkbaar bord met één zet erin herinner ik mij als een waarschuwing voor naderende scherpe bochten. da's niet zo moeilijk. je ziet het bijna voor je. je denkt: ho, hier moet ik even afremmen, straks moet ik hard aan het stuur trekken, een keer naar rechts, een keer naar links, rustig an dus.
maar een driehoekig bord met rode rand en drie zetten?
een waarschuwing voor een mogelijk slaapverwekkend vervolg van de weg? een zzzzzzeeer zzzzzzzzcherpe bocht?
ik kom er niet uit.
iemand?

Geen opmerkingen: