vrijdag 23 september 2005

hands off

jacky curtis
vers van de middelbare school had ik de onbedwingbare drang om alternatief en meeslepend te leven. wat aardig lukte toen ik me kort bij de in Europa rondreizende Newyorkse off-off-Broadway rockshock-dragqueen-theatergroep 'the Playhouse of the Ridiculous' aansloot. een gezelschap dat stukken opvoerde als Heaven Grand in Amber Orbit en Cock Strong. waarin akteurs speelden met klinkende namen als Ashtray Luise, Bella Box, Miss Broodje van Kootje en Marie Antoinette.
nadat mijn zangstem in het chorus als opvallend storend werd ervaren, kreeg ik een bescheiden rolletje.
en de stagename Han(d)s-Off, omdat mijn medespelers 's nachts in de slaapruimte van het Mickerytheater nogal eens toenadering zochten, wat ik dan weer niet bliefde.
de inhoud van het stuk doet er niet toe, wel dat ik als orgastiese apotheose de kraan moest opendraaien, zodat er uit de kop van de gigantiese penis die boven het toneel hing vocht werd gesproeid over het publiek. mijn toneelprestatie kreeg altijd veel applaus. dat ik nooit dankbaar in ontvangst kon nemen, omdat die rotkraan ergens hoog achterin de coulissen was gemonteerd.
hoe lang is het nou geleden?
1970, 1971, winter in Loenersloot, Mickerytheater.

Geen opmerkingen: