vrijdag 19 juni 2009

hansb ontmaskert de liegende weegschaal


bijna twee maanden sloof ik me nu drie keer per week uit in de sportschool. en ook al bijna twee maanden let ik min of meer op wat ik eet. dan mag je toch verwachten dat de kiloos er af vliegen. minimaal. dat de zwembandjes verdwijnen waar je bij staat. zienderogen.
nou kan ik me zelf voor de spiegel met een beetje ingehouden adem nog wel wijs maken dat ik langzamerhand inderdaad richting wasbord slink, maar die weegschaal weigert goddomme het juiste gewicht aan te geven. ja, een onsje er af zo nu en dan, om me het gevoel te geven dat mijn gezwoeg er toe doet, als cliffhanger zeg maar. maar dan de volgende keer even zo makkelijk hup weer twee onsjes er bij, of vijf onsjes er bij in één dag, toe maar, doe maar stoer. enfin, een leek begrijpt dat dit niet kan kloppen.
dus vanmorgen heb ik een val opgezet. ben ik drie keer binnen twee minuten op de nog nietsvermoedende weegschaal gaan staan. geeft ie drie keer een ander gewicht aan. onsje meer, onsje minder twee onsjes meer. bingo, betrapt, op heterdaad: deze weegschaal liegt en bedriegt. ik wist dat 't niet aan mij lag. ha!
dit was z'n laatste weging.

Geen opmerkingen: