maandag 11 februari 2008

sjagerijnig of niet?


ze zegt dat ik een sjagerijnige ouwe man ben.
mijn vrouw, mijn grote liefde, mijn partner A zegt dat ik een sjagerijnige ouwe man ben!
moi? sjacherijnig? moi? ouwe man?
omdat ik tijdens de vrijdagse gang door de supermarkt wel eens opmerk dat er weer een schap leeg is? wéér geen korte krop. wéér geen gezouten boter. wéér geen perensap van biologiese makelij. wéér geen enzovoorts enzovoorts. en dat niet één keer, hè, maar elke vrijdag, week in week uit. dat ik dat dan min of meer luidkeels verkondig. bij ieder leeg schap. dat men dat dan misschien wel hoort. de mensen. en dat me dat dus worst zal zijn.
als grootgrutter mogen ze kennelijk wel pronken dat ze elke dag tot 22.00 uur open zijn, mogen ze wel pochen dat er altijd verse aanvoer is, mogen ze wel prat gaan op de grootste artikelkeuze, maar ze vergeten dat er om een uur of 18.00 uur dan dus ook mensen inkopen komen doen. mag ik dan niet een beetje mopperig laten blijken dat er logistiek iets niet in de haak is? ben ik dan gelijk een sjagerijnige ouwe man? kom nou!

Geen opmerkingen: