dinsdag 5 februari 2008

de lange arm van de italiaanse wet


uit een niet-gekenmerkte envelop met italiaanse afstempeling kwam een min of meer officieel ogende maar verder wat knullige brief tevoorschijn. dan zwiepen dus mijn achterdochtantennes omhoog en denk ik: nep! fake! vooral als je leest dat ze geld van je willen vanwege een overtreding van de parkeerwet.
ja ja, in Italiƫ. in Garda. 30 juli. tweeduizendzes! ha! toen was ik daar helemaal niet, zat ik in Griekenland, zie je wel: nep.
hoewel.
was zoon J daar toen niet met het Smartje?
jahaaaa, hij was.
parkeren in een bocht, zwemmen, bon, zeventig euro, binnen tien dagen te betalen, niet gedaan, nu na anderhalf jaar achtennegentig euro, klantvriendelijk doch binnen twintig dagen te betalen via een heuse website waar ook nog eens de originele bekeuring aanhangt.
hier kan ik niet tegen op, dit is om het echie.
en gran fratello is onverbiddelijk.

Geen opmerkingen: