zondag 10 juni 2007

Rainer Werner


intrigerende tekst in mijn agenda, vijfentwintig jaar geleden: "Fassbinder dood" en "kleerkasten bellen". what the heck? hoezo was ik bekend met kleerkasten? en wat is het verband? moest Fassbinder dood en belde ik daarom die kleerkasten voor de feitelijke uitvoering? was Fassbinder dood en had ik daarom bescherming van kleerkasten nodig? is hier sprake van een bewust verdrongen krimineel verleden?
het zou natuurlijk ook zo maar kunnen zijn dat het gewoon gaat over Fassbinder die op die 10e juni 1982 aan een overdoses van het een of ander is overleden en dat ik die dag toevallig ook kleerkasten (als in kledingkasten) ging kopen. allemaal onschuldig van aard en min of meer toevallig op één agendablaadje samengekomen.
maar toch: kleerkasten? bellen?
ik weet het niet, ik weet het niet...

Geen opmerkingen: