dinsdag 16 januari 2007

grabbelton, kojbojs en lijn 3


mijn ene opa was de baas van de grabbelton op de fancy fair in een gebouw aan het eind van de Javastraat. en ik mocht gratis grabbelen. hij gaf mij ook eens een stripboek over kojbojs en indianen, dat toen ik het trots op school liet zien door de juf van de Oranje Vrijstaatschool werd afgepakt, omdat strips immoreel en onverantwoord waren in die tijd. en als ik bij opa en oma op de Insulindeweg logeerde sliep ik in een kleine slaapkamer aan de voorkant waar het licht van de langsrijdende trams van lijn 3 hele enge bewegende vormen op de slaapkamermuren toverde.
maar toen ik zes was gingen mijn ouders uit elkaar en zag ik opa niet meer zo vaak. zodat ik me over deze opa nu niet meer herinner dan een grabbelton, kojbojs en lijn 3.

Geen opmerkingen: