zaterdag 26 augustus 2006

half woord


half woord
Originally uploaded by hansb.

zeg, eh..., zegt partner A. anders ik wel, zeg ik, en trek de fles wijn open waar we op dat moment allebei aan denken. of: dat mijn moeder hier op d'r zeventigste nog in een tentje kroop, zeg ik. hou op, zegt partner A, daar denk ik net aan. het wordt langzamerhand eng hoe vaak we teglijkertijd hetzelfde denken of willen zeggen. als een symbiotiese siamese tweeling en twee zielen, een gedachte, dat soort werk. te lang samen of ideale partnerkeuze? het wordt op die manier wel steeds stiller hier, we wisselen nauwelijks nog een woord, een half woord zegt precies dat waar we vroeger een langdurige boom over opzetten: die?, zegt partner A. ach, antwoord ik. nou!, meesmuilt partner A weer. precies, mompel ik. zeg ik toch, besluit partner A. want ze heeft hoe dan ook altijd het laatste halve woord.

Geen opmerkingen: