maandag 17 juli 2006

tekstielkontainer


als brave oppassende burger maak ik graag een klein gebaar naar hen die het konsumptief gezien minder goed af gaat in deze maatschappij. eh nee, dat klinkt niet politiek korrekt, laat ik het anders zeggen: als milieubewust burger doe ik aan maatschappelijk verantwoorde afvalscheiding.
hoe dan ook, er ligt hier al weken een pakketje met afgekeurde maar nog lang niet afgedragen kleding klaar om gedumpt te worden in een tekstielkontainer van het Leger des Heils. vanmorgen besloot ik dat vandaag een mooi dumpmoment was.
maar de stortklep van de eerste manshoge stalen inzamelkontainer zat potdicht. zo te zien al langer dan vandaag, want vóór de kontainer lag een veelvuldig doorzochte chaotiese bende kleding. daar zouden mijn mooie jasjes en broeken zich dus niet bij thuisvoelen.
de klep van de tweede kontainer ging nog maar net open, de kontainer barstte bijkans uit z'n voegen, maar ook hier kon ik mijn tekstielpakketje niet kreukvrij naar binnen werken.
pas bij de derde kontainer kon ik met enige moeite mijn gesloten zak met inhoud (kleding e.d. in een afgesloten zak!) door de inwerp-opening persen.
leermomenten:
1. fietsen met een tekstielpakket in de ochtend is gezond
2. er is sprake van een kledingboterberg

Geen opmerkingen: